Ledige stillinger

Norges beste arbeidsplass?

Innkjøper

Hansen Protection AS er en høyteknologisk bedrift med stort mangfold. Vår virksomhet er basert på konstruksjon og produksjon i belagte og ubelagte tekstiler. Vårt største virksomhetsområde er produksjon og leveranser av redningsdrakter til offshore - og maritim sektor. Vi produserte de første redningsdrakter så tidlig som i 1976 i forbindelse med oppstart av oljeaktiviteten i Nordsjøen. Vi har stor kompetanse innen tekstiler og produserer bl.a. båtkalesjer for de største fritidsbåtprodusentene i Norge. Også til landbruk / industri- og helsesektoren leverer vi en rekke spennende produkter. Vi har over 100 års erfaring i å produsere etter de strengeste krav til kvalitet.

Vårt hovedkontor ligger på Tykkemyr i Moss. Selskapet har 135 ansatte og omsatte i 2017 for 272 millioner kroner. Blant våre kunder finner du selskaper som Equinor og Redningsselskapet.

Vil du være med på og redde liv?

Vår innkjøper gjennom mange år har valgt å søke nye utfordringer utenfor Hansen Protection og vi søker derfor hans etterfølger. Du vil være ansvarlig for alt innkjøp innenfor personlig beskyttelse som omfatter redningsdrakter og tilhørende produkter til offshore og maritim sektor. Selskapet har produksjonsfasiliteter i Moss, Litauen, Estland, Latvia og Kina. Koordinering av vareflyt mellom produksjonsstedene er en sentral oppgave.

Dine arbeidsoppgaver vil omfatte:

  • Innkjøp til egen produksjon i henhold til Bill of Materials (BOM)
  • Utarbeide forespørsler, innhenting og evaluering av tilbud
  • Følge opp leveranse fra leverandører med fokus på leveringspresisjon og til avtalt pris
  • Løpende oppfølging og evaluering av eksisterende og nye leverandører
  • Daglig dialog med salg, produksjon og logistikk
  • Forhandling med leverandør
  • Behovsberegning sammen med produksjon og salg
  • Fakturahåndtering og generelt innkjøpsarbeid 
  • Forbedring av innkjøpsrutiner og IT relaterte prosedyrer

For å lykkes tror vi du har kompetanse innenfor:

  • Innkjøp og forhandlinger, gjerne fra en tekstil- eller produksjonsbedrift
  • Erfaring fra internasjonalt innkjøp
  • Kjennskap til spedisjonsmarkedet
  • Excel som arbeidsverktøy
  • God IT kompetanse og har en generell teknisk interesse
  • Erfaring fra Visma Business eller andre ERP systemer

Personlige egenskaper som vi legger vekt på er:

  • Driv og initiativ
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter, både norsk og engelsk.
  • Strukturert og nøyaktig
  • Høy arbeidskapasitet og evne til å håndtere flere prosjekter samtidig

Vi tilbyr

  • Spennende bedrift i som er i vekst med god økonomi
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Kantine med egen kokk