Angrerrett og retur
Angrerrett og retur
For å melde fra om en retur sender du en e-post til kundeservice@hansenprotection.no og skriver ordrenummer eller kundenummer i emnefeltet.
Vi trenger informasjon om kundenummer eller ordrenummer og hvorfor du vil returnere produktet.
Du kan melde fra om retur direkte til Hansen Protection når det gjelder service eller angrefrist. Merk at å motta et returnummer ikke er det samme som godkjent retur. Ved service, skal returfrakt til Hansen Protection AS skal være betalt.
Hansen Protection AS tilpasser seg forbrukerlovene i henhold til Loven om E-kjøp og Forbrukerkjøpsloven.
Konsumentens (privatpersonens) angrerett ved e-kjøp
Konsumenten har i følge forbrukerkjøploven og loven om e-handel i visse tilfeller rett til å angre et kjøp. Dette gjøres gjennom å meddele Hansen Protection AS innen 14 dager fra den dagen konsumenten tok imot det siste partiet eller siste delen av orderen. Angreretten gjelder bare standard produkter, ikke produkter som spesialprodusert eller konfigurert spesielt for deg. Eksempler på dette er produkter i SeaSwim-serien og SeaAir Europe Crew-konseptet, eller produkter laget på grunnlag av særskilte kroppsmål.
Angreretten gjelder ikke bedrifter.
Konsumenten har da rett til å få tilbakebetalt hele kjøpsbeløpet inklusiv frakt innen 14 dager, men må selv stå for returens fraktkostnader. Dersom du vil benytte angreretten anbefales du å kontakte Hansen Protection AS’ kundeservice på e-post kundeservice@hansenprotection.no eller via Hansen Protection AS’ hjemmeside hansenproection.no og oppgi ordre- eller fakturanummer for å få tildelt et returnummer pakken må merkes med.
Formålet med returnummeret er å gjøre identifiseringen av og administreringen rundt returen lettere. Hansen Protection AS tar ikke ansvar for pakker som sendes inn uten et returnummer, og angreretten anses ikke for benyttet før du har henvendt deg til Hansen Protection for å få opprettet retursak.
Varen skal pakkes godt inn, med fordel i emballasjen som den kom i, og eventuelle skader forårsaket av mangelfull emballasje debiteres deg som kunde.
Varer som sendes til Hansen Protection i oppkrav kommer ikke til å hentes ut.