Hansen Protection - Omdømmeprofil

I samarbeid med Nordea Bank Norge ASA Oktober 2012 ØSTFOLD pulsen 2012 Å bygge omdømme er å bygge verdi 1 Metode og datagrunnlag 2 Hva skaper bedriftens omdømme? 2 Hva er et godt omdømme? 3 Omdømme Hansen Protection AS 4 Omdømmeprofil Hansen Protection AS 5 Omdømmetrender og funn i ØSTFOLDpulsen 6 Fra skjønnhetskonkurranse til styringsverktøy 12 INNHOLD LD: 1 Å bygge omdømme er å bygge verdi Undersøkelser viser at det mange ledere er mest redd for, er tap av omdømme. Årsaken er enkel: Omdømme handler om tillit, og de fleste former for handel og relasjonsbygging i vårt samfunn bygger på tillit. Omdømme handler også om attraktivitet, om å bli valgt. Det ønsker også de fleste bedrifter å bli. Bedrifter med et godt omdømme får mer støtte fra sine omgivelser, og lykkes derfor lettere. De vil oftere bli foretrukket som arbeidsgiver, og på den måten trekke til seg talenter. Ved valg av leverandør er omdømmet ofte avgjørende, både for virksomheter og privatkunder. Et godt omdømme er altså vesentlig for den enkelte virksomhet på veien mot stadig nye mål. Det dreier seg om bedret salg og mersalg, påvirknings- og gjennomslagskraft, rekrutteringsstyrke og medarbeidertilfredshet, og dermed også evnen til å stå imot kriser. Denne rapporten gir innsikt i hvordan din bedrift og ledelsens omdømme oppfattes blant ledere regionalt. Rapporten kan derfor være et godt styringsverktøy i bedriftens videre utvikling på veien mot økt tillit, gjennomslagskraft og attraktivitet. Lykke til i det videre arbeidet! Med vennlig hilsen Jørn A. Fredriksen Daglig leder Nordisk Barometer AS

RkJQdWJsaXNoZXIy MTkwMTE=